joi, 15 august 2019

Deutschland, Deutschland ...

  Lăsând la o parte poveștile despre Germania unde totul este bine și frumos, vă pot zice că nu este chiar așa, și că până și nemți nu mai sunt ce au fost.
  Multe dintre acele povești au ajuns acum mituri, iar realitatea este una foarte diferită.
   Nu mai există promptitudinea nemțească, nici calitatea și nici siguranța. Iar cât despre femeile blonde cu ochii albastri pot zice ca au ajuns să fie in toate culorile și formele, și nu aș zice că asta ar fi neapărat un lucru rău.
   Dar din păcate peste tot vezi numai oamenii modelați de KFC, McDonald's, Coca Cola și așa mai departe.
   Iar neamțul de rând a ajuns să fie turc, arab, polonez, rus, român și orice altceva, numai neamț. Probabil că amestecul asta colorat, va rămâne în istoria lor ca moștenirea ce le-a lăsat-o Frau Merkel.
   Cât despre siguranța economică și prosperitate nu pot sa zic decât că, mi se pare că dispare treptat, lăsând în urma un sentiment de nesiguranță aproape înspăimântătoare.

   De vreo câțiva ani am tot cutreierat prin Germania, mai întâi prin Bavaria, care îmi va rămâne întotdeauna în amintire, probabil și datorită ținutului muntos, care mă atrage în special, cât și vredniciei lor deosebite.
  VIar ulterior am ajuns până în nord, est și vest, acesta din urmă ma uimește și acum prin asemănarea cu România.
   Merg pe străzile împânzite de oameni colorați, zidurile caselor sunt de asemenea colorate, de grafiti, pungile de plastic zboară în urma mașiniilor, iar pe la fiecare colț de stradă vezi câte un cerșetor.

   Însă una peste alta, pot să zic că am ajuns la concluzia această, nici măcar Germania nu mai e ce a fost !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu